воскресенье, 22 февраля 2015 г.


РОЛЬ УЧИТЕЛЯ  У ПІДВИЩЕННІ  РІВНЯ  ЯКОСТІ  СУЧАСНОГО  УРОКУ  ІСТОРІЇ
ЗАСОБАМИ  НОВІТНІХ  ОСВІТНІХ  ТЕХНОЛОГІЙ

Вчителі  історії визнають, що практика  викладання історії є настільки ж важливою, як і проведення  історичних  досліджень  чи написання  статей  і  книжок.  Беручи  до  уваги  широке  використання молоддю  у  школі  і  поза школою  інформаційних  та  комунікаційних технологій,  важливим питанням   для  вчителя  є  необхідність  їх  використання  у  підвищенні  рівня  якості  сучасного уроку  історії. При цьому  необхідно  враховувати,  що  ці  технології  мають  доповнювати  процес вивчення  історії  та  суспільних  дисциплін  новими  ресурсними   можливостями,  розширювати можливості  обміну  та діалогу  між  школярами  на  різноманітних  рівнях.
Викладання  історії  в  школі  вимагає  від  вчителя  творчого   підходу,  особливо  у  виборі методичних  прийомів  і  засобів,  використання  новітніх  освітніх   технологій.
Головна  мета  даної  інновації  полягає  у  створенні  цілісної  взаємодії  учня  та  вчителя , розвитку особистості  та  різноманітних  форм  мислення  кожного  учня,  створенні  і  вирішенні  проблемних  завдань ,  самостійне  осмислення  учнем  певних  історичних  подій  без  звертання до підручника,  можливість  робити  певні  висновки  і  застосовувати  свої  знання  на  практиці.
Одним  із  пріоритетних  напрямків  державної  політики  щодо  розвитку  освіти  є  створення індустрії  сучасних  засобів  навчання  і  виховання,  повне  забезпечення  ними  навчальних закладів,  запровадження  сучасних  інформаційних  технологій  в  освіті.
Використання  цих  засобів  на  уроках  історії  практикується  досить  давно,  але  раніше  якість фото-аудіо-відеоматеріалів,  їх  нестача  та  неможливість  відходу  від  класно-урочної  системи  не дозволяли  вчителю  використати  аудіовізуальні  засоби  більш  ефективно  і  продуктивно.
При  використанні  аудіовізуальних  та  мультимедійних  засобів вчитель  повинен  орієнтуватись на особистість  учня,  на  можливість  кожного  учня  окремо  зрозуміти,  осмислити  і  пояснити певну  проблему,  яка  висувається  вчителем  за  допомогою  відеофільму,  аудіо запису  чи історичного  документу.  Це  викликає  певні  труднощі,  тому   що  не  кожна  дитина  може  це зробити.  Тому  досить  ефективне  в  цьому  плані  застосування  різних  форм  організації навчання,  починаючи   від  колективної  роботи,  роботи  в  парах  і  групах  до  індивідуального навчання.  Це   вчителю  можливість  диференціації  проблеми  за  рівнем  розвитку  учнів. Інтерактивні  технології  створюють   комфортні  умови  навчання , за яких кожен  учень  відчуває свою  успішність  та  інтелектуальну  спроможність.  Впровадження  інтерактивної  навчальної діяльності  ставить  перед  вчителем   наступні  завдання:
-              враховувати  індивідуальні  особливості  кожного  учня;
-              навчати  школярів  співпраці  у  виконанні  групових  завдань;
-              формувати  комунікативні  вміння  учнів;
-              формувати  рефлексивні  компоненти  навчальної  діяльності:  планування,  аналіз, контроль,  оцінку;
-              стимулювати моральні переживання взаємного навчання.
Використання  аудіовізуальних  та  мультимедійних  засобів  на  уроках  різних  типів  і  виховних заходах  дають  можливість  вчителю   найбільш  повно  врахувати особливості,  інтереси,  нахили, здібності кожного  учня.  Безумовно  в  кожному  нестандартному  уроці  є  елементи  традиційних уроків – сприймання  нового  матеріалу,  його засвоєння,  осмислення,  узагальнення,
застосування, але в незвичайних формах.
Ознайомлення  учнів  з  новими  документальними  і  художніми фільмами,  робота  з персональним  комп’ютером   надає  можливість  вчителю  зробити  свої  уроки  більш цікавими,  насиченими  і  продуктивними.  Демонстрування  відеоматеріалів  викликає  інтерес учнів,  виникає  досить  стійка  мимовільна  увага,  що  обумовлена  яскравістю,  динамічністю, розмірами  та контрастністю  зображення,  звуковим  супроводом  тощо.  Саме  цим  пояснюється міцне  запам’ятовування  учнями  окремих,  найбільш яскравих ,  емоційно  насичених   кадрів. Утворюються  передумови  до  формування  чітких  уявлень,   та  глибокого  засвоєння  знань.
Необхідність  використання  аудіовізуальних  та  мультимедійних  засобів  на  уроках  історії України  та  всесвітньої  історії  є  очевидною ,  і  кожен  творчий  вчитель  повинен  застосовувати цю  технологію.


Комментариев нет:

Отправить комментарий